stuki przy szybkich ruchach kierownicą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek Tempe
    Drive
    • 2005
    • 76

    stuki przy szybkich ruchach kierownicą

    Pierwszą ustawę o biopaliwach uchwaloną w 2002 roku zawetował prezydent Aleksander Kwaśniewski, drugi projekt wycofał z obrad marszałek Sejmu, trzecia ustawa weszła w życie 1 stycznia 2004 r. ale tak naprawdę nie zaczęła obowiązywać, bo zabrakło przepisów wykonawczych i na dodatek Trybunał Konstytucyjny orzekł, że kilka zapisów jest niezgodnych z Konstytucją. Dopiero prezydent Lech Kaczyński podpisał uchwaloną 25 sierpnia tego roku ustawę o biokomponentach i biopaliwach ciekłych.

    Specjalny dystrybutor

    Według ustawy od początku przyszłego roku na stacjach benzynowych będą mogły się pojawić dystrybutory z biopaliwami ciekłymi. Ustawa określa, że takim paliwem jest min. benzyna silnikowa o zawartości powyżej 5 proc. objętości biokomponentu (np. bioetanolu czyli alkoholuFot. Maciej Pobocha: Już na początku przyszłego roku na stacjach benzynowych pojawią się dystrybutory z biopaliwami. etylowego wytworzonego z biomasy) oraz olej napędowy zawierający powyżej 5 proc. objętości biokomponentu (np. estru, czystego oleju roślinnego). Legalnie będzie można tankować także czysty olej roślinny czy też czysty bioetanol.

    Dystrybutory używane na stacjach paliwowych do biopaliw będą oznakowane tak, aby jasno wynikało jakiego rodzaju biopaliwo jest w nich sprzedawane oraz jaka jest zawartość biokomponentu. Stacje benzynowe z biopaliwami będzie kontrolowała Inspekcja Handlowa. Minister gospodarki Piotr Woźniak błyskawicznie, bo już 8 września, podpisał rozporządzenie określające wymagania jakościowe dla biopaliw. Umożliwi ono po raz pierwszy w Polsce wprowadzanie do obrotu dwóch rodzajów biopaliw: estrów metylowych kwasów tłuszczowych stanowiących samoistne paliwo (100 proc. biodiesel) oraz oleju napędowego, zawierającego 20 proc estrów - tzw. mieszanki B20.

    To bardzo duża zawartość biokomponentów – w UE nie można sprzedawać biopaliw będących mieszankami oleju napędowego lub benzyny zawierających ponad 5 proc. biokomponentów. Wyjątek stanowią Czechy, gdzie sprzedaje się olej napędowy z 30 proc. zawartością estrów (wprowadzony jeszcze przed wejściem do UE) i Szwecja, gdzie dopuszczone jest do obrotu biopaliwo E85, czyli mieszanka etyliny z 85 proc. zawartością bioetanolu.
    Jak widać dla Polski Komisja Europejska zrobiła wyjątek.

    Rolnik może pędzić

    Biopaliwa ciekłe będą mogły być produkowane i sprzedawane tylko przez podmioty gospodarcze posiadające koncesję, a więc w praktyce duże profesjonalne firmy. Ale są pewne wyjątki – otóż na własny użytek produkcją biopaliw ciekłych będą mogli zajmować się rolnicy lub grupy rolników. Nie będą mogli ich sprzedawać, a w swoich gospodarstwach będą mogli wytwarzać min. bioetanol, biometanol, olej roślinny, ester.

    Ustawa określa limity – 100 litrów oleju roślinnego lub estru na 1 ha ziemi lub ilość bioetanolu odpowiadającą 100 l oleju napędowego, także na 1 ha. Teoretycznie biopaliwa z własnego gospodarstwa powinny spełniać takie same normy jak te oferowane na stacjach benzynowych. Natomiast produkcja biokomponentów, czyli składników biopaliw nie jest niczym ograniczona – może się nią zajmować każdy i w dowolnej ilości. Określone będą tylko normy jakościowe.

    Unia Europejska zakłada, że do 2010 r. biopaliwa będą stanowiły 5,75 proc. ogólnej ilości paliwa na rynku. Prezydent Lech Kaczyński chciałby, aby Polska przekroczyła ten pułap.

    Czy jest to możliwe okaże się w przyszłości – jak dotąd najwięcej biopaliw stosuje Szwecja (3 proc.) i Austria (2,5 proc.) oraz Belgia, Hiszpania,Francja, Niemcy, Litwa, Łotwa, Portugalia i Słowacja (po 2 proc.).
    [motofakty.pl - link]
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    stuki przy szybkich ruchach kierownicą

    mam takie dziwne dosc głosne stuki przy szybkim machnieciu fajerką.....takie szybkie krótkie ruchy i tylko w prawo......dwóch niezależnych mechaników stwierdziło że puka magiel...ale brak wycieków i nie ma żadnego nawet najmniej wyczuwalnego luzu i że spoko bedzie i mozna z tym jezdzić bo wiele magli tak ma po pewnym przebiegu......ma ktoś podobne objawy? Zastanawiam sie kiedy mi magiel żygnie płynem albo sie rozleci :lol: i nie wiem czy wymieniac już teraz czy może faktycznie spoko i dać mu jeszcze szansę?

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Re: stuki przy szybkich ruchach kierownicą

      Zamieszczone przez
      mam takie dziwne dosc głosne stuki przy szybkim machnieciu fajerką.....takie szybkie krótkie ruchy i tylko w prawo......
      Tez chyba tak mam ,szybko machne fajerka na postoju w prawo i lewo i z nowu w prawo.... slychac w tedy lekie stukanie. Narazie nic z tym robic nie bede ,jak zacznie mi to w jedzie przeszkadzac to dopiero :szeroki_usmiech
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        co ciekawe objawia sie to po dłuższej jezdzie.....po dłuższym postoju jest cisza :?

        Komentarz

        • ===Tomy===
          Rider
          • 2006
          • 552

          #5
          Re: stuki przy szybkich ruchach kierownicą

          Zamieszczone przez
          wiem czy wymieniac już teraz czy może faktycznie spoko i dać mu jeszcze szansę?
          Również zareagowałem na to zjawisko, jednak Pan mechanik z ASO uspokoił mnie i wpoił, że tak musi być. Nie pomnę już o co chodziło z przekładnią, dlaczego takie minimalne luzy muszą być. Wypytam w przyszły poniedziałek i dam info.
          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            chyba ten luz jest charakterystyczny dla wspomagania ale pewności niemam coś mi się tak wydaje jak kiedys pytałem w ASO to tak mi powiedziano
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • RomanS
              Elegance
              • 2004
              • 804

              #7
              Jeżeli stuki są przy niepracującym silniku to w zasadzie normalne - bez wspomagania. Działanie wspomagania ciśnienie kasyje luzy tak jakby "napinało"układ. Mogą też stukać przeguby kulowe drążków, zarówno te przy kołach, jak i przy przekładni (te trudniej zauważyć). Przekładnie w Pasatach B3, B4, Golfach 3 miały śrubę do ustawiania luzu.
              W Octavii nigdy nie oglądałem ale może też jest. Wówczas można by spróbować skasować luzy.
              Moja przekładnia na razie zaczęła popuszczać olej od strony pasażera ale na działanie nie ma to wpływu.
              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                Zamieszczone przez RomanS
                Jeżeli stuki są przy niepracującym silniku to w zasadzie normalne - bez wspomagania. Działanie wspomagania ciśnienie kasyje luzy tak jakby "napinało"układ
                dokładnie tak jak pisze kolega
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • pantol
                  Elegance
                  • 2004
                  • 754

                  #9
                  Re: stuki przy szybkich ruchach kierownicą

                  Zamieszczone przez
                  mam takie dziwne dosc głosne stuki przy szybkim machnieciu fajerką.....
                  Mam to samo, ale u mnie na razie występuje tylko przy niższych temperaturach (poniżej zera).
                  Teraz, gdy jest cieplo nie zauważyłem tych stuków. Chyba TTTM
                  Jarek "Vinci"

                  Komentarz

                  • Kmab
                    Rider
                    • 2005
                    • 269

                    #10
                    Też miałem kiedyś dziwne stuki, po tygodniu doszedłem co to jest. Nap przy rękawie kurtki mi się obijał o kierownice przy szybkich skrętach
                    Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                    Komentarz

                    • ===Tomy===
                      Rider
                      • 2006
                      • 552

                      #11
                      Zamieszczone przez Kmab
                      Też miałem kiedyś dziwne stuki, po tygodniu doszedłem co to jest. Nap przy rękawie kurtki mi się obijał o kierownice przy szybkich skrętach
                      Koledzy, opis RomanS został potwierdzony przez mechanika w ASO podczas mojej dzisiejszej wizyty. Tak to musi być i tyle.
                      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                      Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                      Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                      Komentarz

                      • futer
                        Drive
                        • 2005
                        • 60

                        #12
                        Re: stuki przy szybkich ruchach kierownicą

                        Zamieszczone przez
                        mam takie dziwne dosc głosne stuki przy szybkim machnieciu fajerką.....takie szybkie krótkie ruchy i tylko w prawo......dwóch niezależnych mechaników stwierdziło że puka magiel...ale brak wycieków i nie ma żadnego nawet najmniej wyczuwalnego luzu i że spoko bedzie i mozna z tym jezdzić bo wiele magli tak ma po pewnym przebiegu......ma ktoś podobne objawy? Zastanawiam sie kiedy mi magiel żygnie płynem albo sie rozleci :lol: i nie wiem czy wymieniac już teraz czy może faktycznie spoko i dać mu jeszcze szansę?
                        witam, u mnie sa takie same objawy ale dopiero od tygodnia wiec nie wiem ile taka przekładnia pociągnie
                        ale zastanawiam sie czy lepiej kupic nową w ASO (2000zł części + 500zł wymiana) czy lepiej kupić cos regenerowanego?
                        macie moze jakies doświadczenia w tym temacie?
                        zastanawiam sie ile pojeżdże na takiej regenerowanej przekładni, bo jak za rok powiedzmy ma coś sie znów sypnąć to może lepiej nówkę wstawić?
                        futer
                        1.8T
                        czysta benzyna (bez LPG)

                        Komentarz

                        Pracuję...